Bola Sepak: IPGK SULTAN ABDUL HALIM vs KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG (1-2)

10/04/2012 10:03

KMPP, 09 April 2012 - IPGK Sultan Abdul Halim (IPGKSAH) telah menerima pelawaan daripada Pasukan Kolej Matrikulasi Pulau Pinang (KMPP) bagi satu perlawanan persahabatan bola sepak di Padang Bola Sepak KMPP.

Pada separuh masa pertama, kedua-dua pasukan bermain dengan begitu seimbang. Namun begitu pada pertengahan perlawanan, pasukan IPGKSAH mula mengatur gerakan apabila beberapa percubaan gol telah dilakukan. Pasukan KMPP juga tidak mengaku kalah apabila beberapa cubaan berbahaya dilakukan untuk membolos gawang gol IPGKSAH. Nasib menyebelahi pasukan IPGKSAH apabila berjaya menjaringkan gol pertama perlawanan pada minit-minit terakhir separuh masa pertama.

Pada separuh masa kedua, pasukan KMPP pula mengatur gerakan dan mengasak bahagian pertahanan pasukan IPGKSAH. Pasukan KMPP bertindak garang apabila beberapa percubaan dilakukan untuk menyamakan kedudukan. Pada masa yang sama, pasukan IPGKSAH cuba mencari gol tambahan, namun masih gagal mencari peluang. 10 minit sebelum wisel penamat berbunyi, pasukan KMPP berjaya menyamakan kedudukan dan menambah gol kedua sebelum wisel penamat dibunyikan.

Keputusan perlawanan IPGKSAH tewas kepada KMPP dengan 1-2.